תשלום שכר דירה בכרטיס אשראי

במבט ראשון תשלום שכר דירה באשראי נראה כמו פתרון נוח, אפילו נוח מאוד - גם לבעלי הדירות וגם לדיירים. לכאורה לא צריך להתעסק עם צ'קים, אין צורך לרוץ לבנק להפקיד מזומן וגם לא צריך לזכור לבצע העברות בנקאיות מדי חודש. נשמע תענוג ממש. לא?

ובכן, כמו בכל דבר בחיינו גם בשיטת תשלום זו לא הכול ורוד וכדאי מאוד להבין לעומק במה מדובר ולקרוא את כל האותיות הקטנות. כי כמו כל הצעה פיננסית היא מגיעה עם סט ייחודי מאוד של יתרונות וחסרונות, אותם נציג ונבחן לעומק ממש בשורות הבאות.

בין אם אתם בעלי דירות ובין אם אתם דיירים כדאי מאוד לקרוא את הכתבה הזו רגע לפני שאתם חותמים על שובר או על טופס תשלום דמי שכירות בכרטיס אשראי. מוטב שתחליטו לאחר הקריאה אם שיטת תשלום זו היא הפתרון המתאים ביותר עבורכם.

מוכנים?

בואו נתחיל…

האם בכלל מותר לשלם שכר דירה בכרטיס אשראי בישראל?

בישראל בהחלט מותר על פי חוק לשלם ולקבל את דמי שכירות באמצעות כרטיס אשראי. למעשה בנק ישראל מסדיר נושא זה וקובע הגבלות לפיהן:

  • דיירים יכולים לשלם דמי שכירות בגובה של עד 6,000 ש”ח מדי חודש בכרטיס אשראי.
  • ובעלי דירות יכולים לקבל דמי שכירות בגובה של עד 30,000 ש”ח בחודש.

איך עובד תשלום שכר דירה באשראי?

רוב חברות כרטיסי האשראי בישראל מאפשרות תשלום שכר דירה דרך כרטיס האשראי שלהן: אמריקן אקספרס, ישראכרט, מאסטרכארד, ויזה וכו’, כאשר תהליך התשלום דומה במידה רבה להקמת הוראת קבע.

כך זה עובד:

  1. חותמים על חוזה שכירות בין בעל הדירה לבין הדיירים.
  2. נכנסים לאתר של חברת כרטיס האשראי של הדיירים.
  3. מורידים מהאתר חברת האשראי טופס/שובר תשלום שכר דירה.
  4. ממלאים את הפרטים הנדרשים בשובר וחותמים עליו. שימו לב שגם הדיירים וגם בעלי הדירה צריכים למלא פרטים ולחתום על השובר/טופס. בין הפרטים שיש למלא: פרטיים אישיים, מספר כרטיס אשראי ותאריך תוקף (של הדיירים), כתובת, מספרי טלפון, גובה הסכום בכל תשלום, מספר תשלומים, מועדי תשלום והצמדה.
  5. לאחר מילוי הפרטים שולחים את השובר/הטופס לאישור חברת כרטיסי האשראי.
  6. ממתינים לבדיקת הנתונים בידי חברת האשראי.
  7. מקבלים אישור, בדרך כלל אישור טלפוני.
  8. הכסף עובר מדי חודש לחשבון בעל הדירה.
  9. מדי חודש שולחת חברת האשראי דוח לבעל הדירה המפרט את התשלומים והעמלות.

כך למשל נראה שובר תשלום שכר דירה בכרטיס אשראי של קבוצת ישראכרט:

לחצו להורדה

תשלום שכר דירה בכרטיס אשראי – כדאי? או כדאי לוותר?

כפי שציינו בראשית הכתבה לתשלום שכר דירה באשראי יש יתרונות מסוימים, אך יש גם חסרונות שכדאי להיות מודעים אליהם.

נתחיל ביתרונות:

  • נוחות: היתרון הברור שכבר הזכרנו אותו הוא הנוחות. ממלאים את הטופס, שולחים לחברת האשראי ומחכים לאישור וזהו. מכאן הכול מתנהל באופן אוטומטי מידי חודש. לא צריך כאמור להעביר צ’קים, להתעסק עם הבנקים, להתעסק עם כסף מזומן או לרוץ להפקיד – הכול מתנהל ללא מגע יד אדם.
  • ראש שקט: יתרון שני הוא שלבעל הדירה יש ראש שקט תודות לודאות. הוא יודע שהוא חתם עם טופס תשלום שכר דירה בכרטיס אשראי והוא יכול לישון בשקט שהסכום יועבר אליו לתקופה שהוגדרה מראש – בזמן.
  • פריסת תשלומים: יש חברת כרטיסי אשראי שמאפשרות פריסת תשלומי שכר הדירה. אך זה כרוך בתשלום של ריבית וזו כמו הלוואה.

ויש גם חסרונות:

  • חשבונות בנק בחו”ל: אם בעל הדירה נמצא בחו”ל ומעוניין ששכר הדירה יועבר לחשבונו בחו”ל, לא ניתן לבצע זאת, שכן תשלום שכר דירה בכרטיס אשראי אפשרי רק לחשבונות בבנקים ישראליים.
  • עמלות: חסרון בולט נוסף הוא שחברות כרטיס האשראי גובות עמלות על השירות, בדרך העמלה נגבית מבעל הדירה, אך יש חברות כרטיסי אשראי שגובות עמלה מהדיירים. בדרך כלל חברות כרטיס האשראי גובות מבעל הדירה עמלה בשיעור של כ-1.5% מכל תשלום, או מהדיירים עמלה של כ-15 ש”ח מכל תשלום. יש לשים לב שישנן אמנם חברות כרטיס אשראי שמבטיחות העברת תשלום דמי השכירות בכל מצב גם אם אין לדיירים כסף בחשבון, אך במקרים כאלו העמלות הן גבוהות יותר ויכולות להגיע לכ-3%.
  • הגבלת סכומים: חברות כרטיסי האשראי מגבילות את הסכומים אותם ניתן להעביר דרכן. יש חברות המגבילות לכ-6,000 ש”ח בחודש למשל, אז מה יעשו בעלי דירות המשכירים את דירתם במחיר גבוה מ-6,000 ש”ח? – הם יוכלו לקבל רק חלק מהסכום או שלא יוכלו להשתמש בשירות הזה בכלל.
  • תפיסת מסגרת אשראי: תשלום דמי שכירות באשראי למעשה תופסת את מסגרת האשראי של הדיריים ומקטינה אותה, וזה חיסרון עבור דיירים.

חדש! – WeCheckPAY פתרון פשוט ויעיל לתשלום שכר דירה

הכירו, WeCheckPAY. זוהי מערכת חכמה ונוחה, הזמינה בחינם ללקוחות WeCheck, המאפשרת לשלם ולנהל את תשלומי שכר הדירה בקלות וביעילות. היא מגנה על בעלי דירות מפני אי תשלום שכר דירה ומאפשרת לדיירים לשלם בזמן, בלי בירוקרטיות מיותרות ובלי תפיסת מסגרת אשראי.

WeCheckPAY היא מערכת תשלומים דיגיטלית ומאובטחת המייתרת את הצורך בצ’קים או במזומן. היא ידידותית למשתמשים, ובניגוד לתשלום שכר דירה באשראי השימוש בה אינו כרוך בתשלום עמלות. אין הגבלת סכומים וגם ניתן להעביר תשלומי שכר דירה לחשבונות בחו”ל.

שירות WeCheckPAY ניתן כאמור בחינם ללקוחות שרכשו את שירות ערבות לשכירות ‘צ’ק בטוח’, המגן על שכר הדירה. כך שאם הדיירים אינם משלמים, WeCheck מעבירה את שכר הדירה בתוך 14 יום, היישר לחשבון הבנק של בעל הדירה.

בנוסף, זכאים לקוחות ‘צ’ק בטוח’ גם לסיוע בפינוי דייר בעייתי, לעזרה ולליווי משפטיים מקצועיים, בדיקות רקע לדיירים פוטנציאליים וסיוע באיתור דיירים חלופיים.

להצטרפות ל WeCheckPAY לחצו 

צפו בסרטון הסבר על מערכת WeCheckPAY מבית WeCheck

תמונה של תומר שרת שותף בחברת WeCheck

תומר שרת שותף בחברת WeCheck

תומר שרת, שותף בחברת WeCheck, מנכ"ל חברת EMI לשעבר.

אולי יעניין אותך גם:

כתב ערבות לשכירות

כתב ערבות לשכירות נחשב לאחד מהבטוחות הנפוצות בקרב משכירי דירות, ומספק סוג של שכבת הגנה נוספת לבעלי דירות

חישוב תשואה על דירה – המפתח להצלחה בנדל”ן

חישוב תשואה על דירה מסייע להפחית עלויות, להגדיל את ההכנסות ולמקסם את התשואה הפוטנציאלית. בשורה התחתונה, הכרת הנוסחה לחישוב תשואה עוזר להעריך במהירות ובאופן מדויק הזדמנויות השקעה

חוק הגנת הדייר

חוק הגנת הדייר נחקק על מנת להגן על זכויותיהם של שוכרי דירות מגורים או שוכרי בתי עסק לצורכי עבודה בישראל.