פינוי שוכר לפני תום החוזה – אל תפנו לפני שתקראו

כבעלי דירות, פינוי שוכר לפני תום החוזה זהו מצב שיש להתכונן אליו., אין זה אומר שכל בעלי הדירות באשר הם יצטרכו להתמודד בשלב כזה או אחד עם דייר פוחז, אך צריך להיערך לכך ולא לבטל את האפשרות הזו ולקבוע "שלי זה לא יקרה".

זה בהחלט יכול לקרות לכל אחד ואחת וכשזה זה מגיע זה יכול להפתיע; דייר שעשה עליכם רושם ראשוני מצוין ולאורך תקופה מסוימת אפילו עמד בכל ההתחיבויות שהוסכמו ונקבעו בחוזה השכירות לפתע מסרב לשלם דמי שכירות או הופך את הדירה לאולם קריוקי ומטריד את מנוחת השכנים בלילות. מצבים כגון אלו לא מותירים הרבה ברירות ופינוי דייר לפני תום החוזה הוא הכרחי.

עם זאת חשוב לדעת שבישראל לא ניתן סתם כך לפנות שוכרים מהרגע להרגע, בהנף יד, יש לפעול בשלבים שמכתיב החוק, כפי שנראה בהמשך.

אז כיצד ניתן לפנות שוכרים לפני סיום החוזה? באילו נסיבות ועילות? מה החוק הישראלי קובע בנוגע לתהליכי פינוי? ואיך מקטינים את הסיכוי להשכרת הדירה לדיירים מסוכנים? כל התשובות בשורות הבאות.

עילות לפינוי שוכר לפני תום החוזה

יש לא מעט עילות לפינוי שוכר לפני תום החוזה, המרכזיות שבהן הן עקב הפרה יסודית של חוזה שכירות, למשל:

  • אי תשלום שכר דירה
  • אי תשלום חשבונות שוטפים – חשמל, מים, אינטרנט, ארנונה וכו’.
  • גרימת נזק לדירה, מעבר לבלאי סביר
  • הפרעה לשכנים
  • פעילות לא חוקית בדירה
  • השכרת משנה, סאבלט – אם זה מנוגד לחוזה
  • חיות מחמד – אם זה מנוגד לחוזה
  • אי תיקון נזקים הנמצאם באחריות השוכרים
  • אי מתן כניסה לבעל הדירה או לבעלי מקצוע מטעמו
  • הפיכת דירה למגורים לעסק מסחרי

ועוד פעולות המפרות את ההסכם שנחתם בין השוכר לבין בעל הדירה.

בנוסף, גם אם הצדדים שילבו בחוזה אופציה הדדית להארכת חוזה שכירות והשוכר הפר אחד או יותר מסעיפי החוזה באופן יסודי, ניתן לפעול לפינוי שוכר לפני תום החוזה.

הקדימו תרופה למכה – בצעו דאבל צ’ק לשוכרים פוטנציאליים

הפרות חוזה מצד דיירים הן כאב ראש לא קטן הומחייבות נקיטת הליכים. בזמן ההתמודדות עם השוכרים הסוררים הם לא תמיד נאותים להתפנות מהדירה, לכן לא ניתן להשכיר את הדירה לשוכרים חלופיים וזרם דמי השכירות נקטע. כך שבעלי דירות שצריכים לפנות דיירים לפני תום החוזה ונסמכים על דמי השכירות לתשלום החזרי המשכנתא עלולים להיכנס לסחרור כלכלי.

כדי למזער את הסיכוי למצב ביש זה ולהקדים תרופה למכה, כדאי לערוך ‘דאבל צ’ק’ לשוכרים, רגע לפני שמשכירים.

שירות זה מבית WeCheck הוא חינמי לגמרי והוא מאפשר לבעלי דירות לערוך בדיקת רקע מקיפה לשוכרים. WeCheck בודקת את הרקע של השוכרים בתהליך דיגיטלי מבוסס AI, יעיל, יסודי אך עם זאת אינו פולשני ושולחת דוח מפורט המעריך את הסיכון שבהשכרת הדירה לשוכרים. זה פשוט, קל, נערך בהסכמת כל הצדדים ולא דורש כל מאמץ מצידכם!

השלכות פינוי שוכר לפני תום חוזה שלא בצדק ולא על פי החוק

הזכות לדיור וקורת גג היא אחת מזכויות האדם הבסיסיות בדין הבינלאומי וכן בדין הישראלי. היא חלק אינטגרלי מהאמנה של האו”ם שאומצה ונכנסה לתוקפה בשנת 1976, ואשר אושררה כאן אצלנו בישראל באיחור-מה – בשנת 1991. לפי זכות זו לכל אדם מגיעה הזכות לגור במקום בטוח, בשלום ובכבוד, על כן גם אם יש עילות לגיטימיות לפינוי שוכר לפני תום החוזה, חשוב לעשות את תהליך הפינוי נכון, בהתאם לחוק ובטח שלא להשתמש באלימות.

פינוי שוכר לפני תום החוזה שלא באופן מוצדק, לא על פי החוק, שלא בשל הפרה יסודית של חוזה ובדרכי אלימות עלול להוביל בעתיד לתביעות משפטיות ולתשלום פיצויים.

כך למשל בית המשפט בישראל פסק לטובת שוכרים שהפחיתו “על דעת עצמם” את דמי השכירות בשל אי תיקון בעל הנכס את המזגנים. כמו כן, בית המשפט בישראל פסק לטובת שוכרים גם במקרה שבו בעל דירה הגיע לנכס ללא התרעה בשעה מאוחרת והטריד את השוכרים.

במידה ויש הצדקה לסיום החוזה בטרם הסתיים ויש עילה לפינוי השוכר, יש לפעול על פי החוק. כדאי להיוועץ בעורך דין ולהגיש תביעה משפטית לפינוי השוכר. ניתן לפנות להליך פינוי מזורז, המבטיח טיפול משפטי מהיר בתביעה של עד 60 יום.

אך יש לקחת בחשבון כי הליך הפינוי עצמו לא בהכרח מסתיים בתוך 60 יום, שכן יש לתת לשוכר שהות של 15 יום נוספים ואם הוא עדיין לא מתפנה יש להעביר את הטיפול להוצאה לפועל, שם יפעלו למימוש פסק דין הפינוי אך זה עלול לקחת זמן עד שהפינוי יושלם.

כמו כן, בהליך משפטי מזורז ניתן לתבוע רק את פינוי השוכר, לא ניתן לתבוע סעדים נוספים כגון פיצוי של נזקים שהשוכר חולל לדירה. כמו כן, יש לקחת בחשבון שלאורך תהליך הפינוי יקטעו תשלומי שכר הדירה, כך שרצוי מאוד להתחבר לשירות המהפכני של WeCheck – צ’ק בטוח.

שירות ‘צ’ק בטוח’ – ערבות לשכירות מבית WeCheck

שירות ‘צק בטוח’ מבטיח הגנה מלאה על תשלומי שכר הדירה, כך שאם אתם נמצאים בהליך משפטי לפינוי שוכר המסרב לשלם שכר דירה, תוכלו לקבל את שכר הדירה מ-WeCheck והתזרים שלכם לא יפגע. אם יש לכם משכנתא תוכלו להמשיך ולעמוד בהחזרים החודשיים ללא בעיות וללא דאגות, כי יש מי שדואג לכם בתקופה זו.

לצד ערבות לדמי השכירות תקבלו עוד מטעפת של שירותים חיוניים במצב של פינוי שוכר לפני תום החוזה, ביניהם: ליווי משפטי בתהליך התביעה המזורז, סיוע בפינוי השוכר לאחר מתן פסק הדין וסיוע באיתור שוכרים חדשים לאחר הפינוי המיוחל.

תומר שרת שותף בחברת WeCheck

תומר שרת שותף בחברת WeCheck

תומר שרת, שותף בחברת WeCheck, מנכ"ל חברת EMI לשעבר.

אולי יעניין אותך גם:

מחשבון מדד שכר דירה -הכלי האולטימטיבי למקסום התשואה

מחשבון מדד שכר דירה RentAI שפיתחנו ב-WeCheck הוא כלי רב ערך שיכול לשמש אתכם במגוון רחב של מצבים. RentAI הוא חינמי, מבוסס בינה מלאכותית

ערבות בנקאית לשכירות – רשת ביטחון, ליתר ביטחון

המונח ערבות בנקאית עשוי להישמע מסובך, עניין שהבנתו שמורה לבנקאים ומשפטנים, אבל במציאות מדובר בעניין די פשוט

העלאת שכר דירה

העלאת שכר דירה לדיירים היא סוגיה עדינה ומורכבת. יש לאזן בין הצרכים הכלכליים של בעל הדירה לבין המציאות הפיננסית

בעלי דירה? לא צריך להתעסק עם צ׳ק שחזר

WeCheck מספקת לכם הגנה מלאה על שכר הדירה שלכם