חוזה שכירות – שתהיה חתימה טובה!

אם הגעתם לכאן ככל הנראה חיפשתם חוזה שכירות סטנדרטי כי אתם עתידים להכניס דיירים חדשים לדירה בבעלותכם. אז לפני שנבלבל לכם את המוח על החשיבות של חתימה על חוזה שכירות מקיף ועדכני, כזה המעניק מענה לסוגיות מרכזיות בתהליכי השכרת דירה, חשוב לנו לציין תחילה כי חוזה שכירות להורדה מהירה ממתין לכם ולכן ממש כאן למטה, רק תגללו מעט ותמצאו קישור. אבל זה לא סתם עוד חוזה שכירות סטנדרטי קצר הכתוב בשפה משפטית גבוהה, כי אם חוזה שכירות עדכני ונגיש, הכתוב בגובה העיניים, כך שכל שעליכם לעשות הוא להתאים אותו לצרכיכם.

“אפשר להוריד חוזה שכירות סטנדרטי באינטרנט, אז על מה המהומה?”

להורדת חוזה שכירות
*** השימוש בחוזה השכירות הינו באחריותם הבלעדית של הצדדים לחוזה. מובהר כי ל-WeCheck לא תהיה כל אחריות בנוגע ליישום הוראות החוזה בין הצדדים או לפרשנותו. אין בחוזה השכירות כדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי אצל עורך דין.
מהומה? באמת שאין על מה. יחד עם זאת, חשוב להבין כי חוזה שכירות הוא מסמך משפטי מחייב.
חוזה שכירות זהו מסמך המפרט בכתב את ההסכמות שנקבעו בין המשכירים לשוכרים, הוא מוכר על ידי החוק וככזה הוא ניתן לאכיפה על ידי בתי המשפט בישראל, בהתאם לדין הישראלי.
הפרה של חוזה שכירות, ממש כמו הפרה של כל חוזה אחר, עלולה לגרור קנסות, הוצאה לפועל, סעד ועונשים לכל אחד מהצדדים המפרים. וכאשר חותמים על חוזה משמעותי, ארוך טווח, בעל השלכות כלכליות ומשפטיות ומחייב כמו חוזה שכירות, כדאי להיות מוגנים.

לכן טרם החתימה על חוזה שכירות מומלץ להבין היטב את התנאים ואת ההגבלות ולשים לב למספר סעיפים מרכזיים, ביניהם:

  • משך זמן חוזה השכירות.
  • סכום השכירות החודשי, מועד העברת דמי השכירות, אמצעי ודרכי התשלום.
  • הצמדת סכום דמי השכירות.
  • עלויות מיסי ועד בית, ארנונה, חשמל, מים, גז, כבלים, אינטרנט ודמי חניה.
  • סכום הפיקדון/צ’ק ביטחון.
  • קנסות בגין איחורים בתשלומים.
  • קנסות בגין הפרות חוזה.
  • מדיניות סיום חוזה ותקופת הודעה מוקדמת.
  • אפשרויות חידוש חוזה השכירות.
  • הליכי פינוי.
  • מדיניות השכרת משנה (סאבלט).
  • מדיניות בעלי חיים.
  • מדיניות עישון בדירה.
  • ערבויות וביטחונות.
  • ביטוחים.
  • חלוקת אחריות על תיקונם של מוצרים/מכשירים/מתקנים שונים בדירה.
  • דרכי התקשרות בין המשכירים לשוכרים, לרבות דרכים ליצירת קשר בעת חירום.
  • תיעוד היקף ומצב הדירה, הציוד והמכשירים הנמצאים בדירה בעת הכניסה.

חוזה שכירות הוא חשוב, אך אינו מגן מפני שוכרים לא מהימנים או כשל בתשלומים

תראו, אם אתם רוצים “לאכלס מהר את הנכס”, לסגור את העסקה ולשים את סיפור השכרת הדירה מאחוריכם, אתם בהחלט יכולים להסתפק בחתימה על חוזה שכירות סטנדרטי קצר עם הדיירים, אנחנו ממש לא שופטים.

אולם אם עבדתם קשה, חסכתם, השקעתם את רוב הונכם ברכישת נכס להשקעה, ואתם רוצים להיות בטוחים שאתם בוחרים בשוכרים טובים, שדמי השכירות יגיעו במועדם ושהמשכנתה תשולם, יש להבין כי אין בכוחו של חוזה שכירות – טוב, מקצועי, מקיף ועדכני ככל שיהיה – להגן עליכם מפני שוכרים לא מהימנים או מפני כשל בתשלומים.

דיירים הנראים במבט ראשון אמינים ויציבים כלכלית יכולים לעכב ולדחות תשלומי דמי שכירות במקרה הטוב או לחמוק כליל מתשלום דמי השכירות במקרה הרע, ולהותיר אתכם עם הוצאות חודשיות גבוהות ובלתי מתכוננות בשל החזר תשלומי המשכנתה. שום חוזה שכירות לא יכול להגן עליכם במקרה כזה, יהא זה חוזה שכירות סטנדרטי קצר או יהא זה חוזה שכירות מקצועי ועדכני.

חוזה שכירות גם לא יכול להגן עליכם באופן הרמטי מפני דיירים סרבנים שאינם משלמים ומסרבים להתפנות מהדירה. יתרה מכך, חוזה שכירות אינו יכול לספק הגנה מפני דיירים המחליטים לעזוב לפני תום החוזה מבלי לדאוג לדיירים חלופיים.

אז מה עושים? מוותרים? לא משכירים?
ממש לא!
עושים דאבל צ’ק וצ’ק בטוח עם WeCheck.
לבדיקת שוכרים בחינם!

שירות דאבל צ’ק הוא חינמי ויערוך עבורכם בדיקת רקע לדיירים

כדי להקטין את הסיכוי לבחירת דיירים לא אמינים אנו ב-WeCheck מציעים לכם שירות מהפכני וחינמי – דאבל צ’ק. שירות זה נועד לבחון לעומק את הרקע של הדיירים הפוטנציאליים שלכם, מבלי לעשות להם “אודישנים” חודרניים ופולשניים.

דאבל צ’ק זהו שירות דיגיטלי חכם, מבוסס בינה מלאכותית, הנערך בהסכמת כל הצדדים ותכליתו לבדוק עבורכם את רמת הסיכון בעסקה. באמצעות שאלון ידידותי למשתמש ובדיקת רקע יסודית של הדיירים הפוטנציאליים אנו מעריכים את האיתנות והיציבות הפיננסית של המועמדים.

את הממצאים אנו מסכמים בדוח סיכון מפורט המופק ונשלח גם למשכירים וגם לדיירים הפוטנציאליים – בהודעה לטלפון הנייד, וכך מקטינים למינימום את הסיכוי לבעיות מצד הדיירים ולכשל תשלומים.

לפרטים נוספים על המוצר שלנו, קראו את הכתבה שנעשתה באתר ynet -לחצו לכתבה

שירות צ’ק בטוח מבית WeCheck – קבלו ערבות לדמי שכירות

אם אתם רוצים להבטיח את תשלום שכר הדירה וליהנות מערבות לדמי השכירות, גם במקרים שבהם לצ’קים של הדיירים אין כיסוי, הצטרפו בקליק לשירות צ’ק בטוח מבית WeCheck.

לצד העובדה ששירות זה מייתר את הצורך בערבויות ובטחונות מצד הדיירים ומבטיח העברת דמי השכירות בתוך 14 יום לחשבונכם בכל מצב, תוכלו ליהנות משירותי פינוי דיירים סרבנים, סיוע במציאת דיירים חלופיים במקרה של עזיבה פתאומית ומטיפול משפטי מקצועי מול הדיירים.

אתכם גם במעמד חתימת חוזה שכירות ,WeCheck

תומר שרת שותף בחברת WeCheck

תומר שרת שותף בחברת WeCheck

תומר שרת, שותף בחברת WeCheck, מנכ"ל חברת EMI לשעבר.

אולי יעניין אותך גם:

חוק הגנת הדייר

חוק הגנת הדייר נחקק על מנת להגן על זכויותיהם של שוכרי דירות מגורים או שוכרי בתי עסק לצורכי עבודה בישראל.

מחשבון מדד שכר דירה -הכלי האולטימטיבי למקסום התשואה

מחשבון מדד שכר דירה RentAI שפיתחנו ב-WeCheck הוא כלי רב ערך שיכול לשמש אתכם במגוון רחב של מצבים. RentAI הוא חינמי, מבוסס בינה מלאכותית

הפרת חוזה שכירות

כאשר דייר מפר את חוזה השכירות הוא מפר הסכם משפטי, וככזה להפרה יכולות להיות השלכות חמורות.

לפני חתימה על חוזה שכירות בודקים את הדיירים

בעלי דירה? לא צריך להתעסק עם צ׳ק שחזר

WeCheck מספקת לכם הגנה מלאה על שכר הדירה שלכם