הלוואת גישור

מצאתם את בית החלומות שלכם, אבל מכירת הנכס שלכם עדיין רחוקה מסיום ואתם חוששים להחמיץ את הנכס? הלוואות גישור מהירה יכולה להיות הפתרון עבורכם.

רוצים לשפץ את הבית כדי להעלות את ערכו לפני מכירה וזקוקים למימון מיידי? הלוואת גישור יכולה לעזור במימון השיפוץ.

אתם צריכים סכום כסף גדול וידוע לכם שיהיה לכם מקור לקבלו או זקוקים להלוואה לטווח קצר עד שתשוחרר קרן ההשתלמות שלכם? הלוואות גישור יכולה להיות חבל הצלה פיננסי שיעזור בגיוס סכומי כסף גדולים לתקופה קצרה של עד מספר שנים.

כפי שניתן לראות מהדוגמאות, בכוחן של הלוואות גישור (הנקראות גם הלוואות בלון או בולט) לספק נזילות מיידית אך חשוב להדגיש כי הן כרוכות בשיעבוד נכס קיים.

אז מהי בדיוק הלוואת גישור? לאיזה תקופה ניתן לפרוס אותה? כיצד נקבעים החזרי ההלוואה? מה קורה עם הריבית בהלוואות מסוג זה? ולמה צריך לשים לב כאשר נוטלים הלוואות מגשרות? – כל התשובות לכל השאלות ממתינות לכם בשורות הבאות.
אז בואו נתחיל….

מהי הלוואות גישור?

הלוואת גישור מעניקה מימון מקדים לכסף שעתיד להגיע לידי הלווים כמו למשל כסף ממכירה עתידית של בית, כסף מירושה צפויה, מקרן השתלמות שעתידה להיות נזילה, ממשכורת או מפרויקט עתידיים, מזכיה במשפט, ממענק חד פעמי גדול וכיוצא באלו. למעשה בעזרת הלוואה זו יכולים הלווים להשלים עסקה או לבצע מהלך חשוב ורצוי עוד בטרם הכסף מגיע לחשבון הבנק שלהם.

הלוואות אלו הן מכשירים פיננסיים שנועדו לספק מימון לטווח הקצר ולהבטיח התקדמות בתוכנית מבלי להיעצר בשל חוסר תזרימי זמני. הן מאפשרות לאנשים גישה מהירה לכספים כשהם ממש צריכים אותם, וכפי שראינו בדוגמאות בתחילת הכתבה, פעמים רבות הלוואות גישור הן חיוניות ועוזרות לנווט במעברים משמעותיים בחיים.

טווח הלוואות גישור: הלוואות גישור ניתנות לטווח קצר ולגישור זמני. על פי רוב הלוואה מסוג זה ניתנת לתקופה של שנה עד שלוש שנים. יש מצבים וישנם גופים המאפשרים פריסה לתקופה ארוכה יותר של עד 4 או 5 שנים.

ריביות: הריביות להלוואות גישור נקבעות על ידי הגופים הפיננסים שמעניקים הלוואות אלו – בהתאם לגובה סכום הכסף שלווים מהם, בהתאם לערכו של הנכס הממושכן ולרמת הסיכון. הריביות בהלוואות מסוג זה הן על פי רוב גבוהות מהריביות של משכנתא לזוגות צעירים או משכנתא לדירה ראשונה.

בחברת WeCheck ניתן לקבל הלוואת גישור בשני מסלולים: מסלול בריבית הפריים ומסלול בריבית משתנה כל 3 שנים צמודה למדד המחירים לצרכן. כאשר ניתן לשלב בין 2 המסלולים.

יש בבעלותכם נכס ואתם זקוקים למימון זמני אך מיידי?
הקליקו:

לבדיקת זכאות וקבלת הצעה

החזרים: באופן כללי יש 2 מסלולי החזרים עיקריים בהלוואות גישור:

⤆ הלוואת גישור חלקי – שבה ההחזרים החודשיים משלמים את הריבית, ובסיום תקופת ההלוואה מחזירים את הקרן בתשלום אחד.
⤆ הלוואת גישור מלא – שבה אין החזרים חודשיים כלל, ובסיום תקופת ההלוואה מחזירים בפעימה אחת את הקרן, את הריבית ואת ההצמדה במידה וקיימת במסלול שנבחר.

דוגמה להחזר הלוואת גישור חלקי:

אם למשל לווים סכום של 600,000 ש”ח בריבית של 4% לתקופה של שנה. מחזירים מדי חודש 2,000 ש”ח.

החישוב הוא כדלקמן:
4% מ-600,000 ש”ח זה 24,000 חלקיי 12 חודשים זה 2,000 ש”ח.

ועם סיום תקופת ההלוואה, קרי: לאחר שנה, מחזירים לגוף הפיננסי המלווה את סכום הקרן המקורי בסך 600,000 ₪ בתוספת הצמדה למדד במידה וקיים במסלול.

דוגמה להחזר הלוואת גישור מלא:

במידה שלווים 600,000 ש”ח בריבית של 4% לתקופה של שנה, אז לא משלמים כלום לאורך השנה, אך עם סיום השנה מחזירים בבת אחת לגוף המלווה 624,000 ש”ח + הצמדה למדד במידה וקיימת.

*הריביות לצורך דוגמא בלבד

שיעור המימון

בבנקים שיעור המימון המקסימלי הוא עד 50% מערך הנכס הממושכן. אולם ב-WeCheck ניתן לקבל בנוסף להלוואה של הבנק לקבל עד 85% מערך הנכס הממושכן.

הבדלים בין הלוואת גישור לבין משכנתא

ישנם כמה הבדלים מרכזיים ומשמעותיים בין הלוואות גישור לבין משכנתאות רגילות:

  1. תקופת ההלוואה – בעוד במשכנתא ניתן לפרוס את ההחזרים למשך שנים רבות, עד לכ-30 שנים, הלוואות גישור ניתן לפרוס לתקופות של שנה עד שלוש שנים בלבד.
  2. אופן התשלום – בהלוואת גישור משלמים ריבית בלבד או לא משלמים בכלל. בסוף התקופה משלמים בבת אחת את קרן ההלוואה ובמקרים בהם לא שולמה הריבית כלל יש לשלם בתום התקופה את הקרן + הריבית, והצמדה אם יש.
  3. ריביות – ביחס להלוואת גישור בהן הריביות גבוהות יחסית, הריבית הנלוות למשכנתאות רגילות הן נמוכות יותר.

דוגמאות להלוואות גישור עבור משפרי דיור

הכירו את משפחת שפרן. היא מתגוררת בדירה קטנה במרכז הארץ ולאור העובדה שנולד להם ילד הם רוצים לעבור לדירה גדולה יותר, עם יותר חדרים כך שלכל ילד משלושת ילדיהם יהיה בסופו של דבר חדר משלו.

כך הלוואות גישור יכולה לעזור למשפחת שפרן לשדרג את איכות החיים שלהם:

כרגע משפחת שפרן מתגוררת בדירה ששוויה הוא 1,500,000 ש”ח. הם מצאו נכס נפלא שהמוכר מבקש עבורו 2,000,000 ש”ח. כלומר משפחת שפרן זקוקה להלוואת גישור בכדי לגייס הון עצמי לחתימה על הסכם הקניה של הבית החדש.

יתרונות משכנתא מבית WeCheck:

סכומי הלוואות שניתן לקבל

₪1,500,000 - ₪100,000

תקופת החזר

עד 30 שנים

פרעון ללא קנס

בכפוף לתקופת הלוואה מינימלית של 24 חודשים

אפשרות לתקופת גרייס

עד חמש שנים

תהליך קבלת משכנתא ב-WeCheck הוא פשוט, קצר ודיגיטלי
הקליקו:

לבדיקת זכאות וקבלת הצעה

העניין הוא שבעל הדירה ממנו משפחת שפרן רוצה לרכוש לחוץ ורוצה כבר למכור את הדירה. אך משפחת שפרן עדיין לא מכרה את הדירה שבה הם מתגוררים. הם רוצים לקבל את המחיר המקסימלי על הדירה וייתכן שיקח להם קצת זמן עד שיצליחו למכור אותה במחיר זה.

בינתיים מוכר הדירה מפציר במשפחת שפרן לחתום על חוזה וגם מבקש להעביר אליו מקדמה בשיעור של 15% מהמחיר המבוקש, שזה 300,000 ש”ח.

במקרה כזה משפחת שפרן יכולה לפנות לגופים פיננסיים שונים, כגון אלינו ב-WeCheck, על מנת לקבל הלוואות גישור של 300,000 ש”ח ולהעמיד כבטוחה את הנכס שלהם. משפחת שפרן תשלם מדי חודש את החזר הריבית בלבד, במידה שהחליטה על הלוואת גישור חלקי, וכאשר הם ימכרו בשעה טובה את הדירה שלהם במחיר המקסימלי הרצוי להם הם יוכלו להחזיר באופן מיידי את הקרן המקורית של הלוואות הגישור, קרי: 300,000 ש”ח.

מה עוד חשוב לדעת על הלוואת גישור?

  • חשוב להבין שיתרת הקרן בהלוואת גישור אינה קטנה עם הזמן, כפי שקורה עם משכנתאות. יש להחזיר את מלוא סכום הקרן המקורי בתום תקופת ההלוואה.
  • התנאי לקבלת הלוואה זו היא בעלות על הנכס, בין אם בעלות חלקית בשל משכנתא ובין אם בעלות מלאה.
  • תנאי נוסף לקבלת הלוואת גישור הוא קבלת סכום כסף בעתיד הקרוב, לכן לא ניתן לקבל הלוואה מסוג זה לתקופות ארוכות.
  • חוקי המשכנתא אינם חלים על הלוואות גישור, ניתן לקחת יותר משליש במסלול בריבית קבועה, ואפשר לקחת יותר משני שלישים במסלול ריבית משתנה.
  • אם מעוניינים לפרוע את ההלוואה מוקדם, יתכן שידרש לשלם עמלת פרעון מוקדם.
  • בהלוואת גישור מלא אמנם אין תשלום חודשי, אך חשוב להבין כי בתום תקופת ההלוואה יהיה צורך לשלם סכום הגדול מהקרן המקורית, כזה שיכלול את הריבית ואת הפרשי ההצמדה.
  • הלוואות גישור נושאות ריבית דהריבית, כלומר: משלמים לא רק ריבית על הקרן אלא גם ריבית על הריבית. לכן שמה של הלוואה זו נקרא גם בלון, זוהי הלוואה המתפתחת וגדלה אך היא גם מפוצצת באחת, כאשר מחזירים אותה במלואה בתום התקופה.

יתרונות הלוואת גישור ב-WeCheck

  • ב wecheck ניתן לקבל הלוואת גישור לטווח קצר עם אופציה להארכת התקופה עד 30 שנה במידה ולא שהצלחתם לקבל את סכום הכסף שתכננתם.
  • בבנקים שיעור המימון המקסימלי עומד עד 50% מערך הנכס המשועבד. אולם ב-WeCheck תוכלו לקבל בנוסף להלוואה של הבנק לקבל עד 85% מערך הנכס הממושכן, וכך להגדיל את שיעור המימון.
  • תהליך קבלת הלוואת הגישור ב-WeCheck הוא מהיר ונערך אונליין. יש מינימום בירוקרטיה ומקסימום נוחות.
  • ב-WeCheck תוכלו גם לקבל גם הלוואת גישור וגם משכנתא.
  • תוכלו ניתן לקבל הלוואת גישור בשני מסלולים, בלחירתכם: מסלול בריבית הפריים ומסלול בריבית משתנה כל 3 שנים צמודה למדד המחירים לצרכן, כאשר ניתן לשלב בין 2 המסלולים.
רמי רונן מנכ"ל ומייסד WeCheck

רמי רונן מנכ"ל ומייסד WeCheck

רמי רונן, המנכ"ל והמייסד של חברת WeCheck, חברת הפינטק, הנמצאת בבעלות משותפת של אסנת ורמי רונן ושל חברת האשראי ישראכרט ויד 2.

אולי יעניין אותך גם:

משכנתא לזוגות צעירים

משכנתא לזוגות צעירים מאפשרת קפיצת מדרגה לעבר יציבות

משכנתא לשיפוץ

משכנתא לשיפוץ תאפשר לשנות, להתאים, להרחיב את הבית

דירה להשקעה

דירה להשקעה היא השקעה פיננסית משמעותית ומבין אפיקי ההשקעה הזמינים היום