משכנתא מדרגה שניה

רוצים לשפץ את הבית? להוסיף חדר בעליית הגג או להוסיף ממ"ד? צברתם חובות צרכניות רבות ורוצים לאחד אותן כדי להפחית את נטל ההחזרים החודשיים? חולמים להשקיע בנכס נוסף? - ייתכן מאוד ומשכנתא מדרגה שניה היא הפתרון המיטבי עבורכם.

מהי בדיוק משכנתא שניה? מה יתרונותיה ומה הם חסרונותיה? למי משכנתא מסוג זה יכולה להתאים? מה התנאים לקבלת משכנתא זו? ומי מספק משכנתאות אלו?
כל התשובות לשאלות אלו וגם לשאלות נוספות, מרוכזות עבורכם במילים פשוטות בשורות הבאות.

אז מהי משכנתא מדרגה שניה?

משכנתא מדרגה שנייה היא בעצם מכשיר פיננסי אסטרטגי, המאפשר קבלת מימון נוסף כנגד נכס קיים המשועבד כבר במשכנתא בדרגה ראשונה. זוהי דרך למנף את הנכס הקיים כדי לענות על צרכים פיננסים שונים, מבלי לשנות את תנאי המשכנתא הראשונה הקיימת. משכנתא זו מציעה מעין שכבה שניה של הלוואה, המגיעה לרוב עם תנאים שונים וריביות שונות.

כאשר נוטלים משכנתא ראשונה הנכס משועבד לגוף המלווה. כך שאם הלווים לא מצליחים לעמוד בהחזרי המשכנתא, הגוף הפיננסי המלווה ראשון יכול לממש את הנכס, כלומר למכור אותו, על מנת להחזיר את החוב. כאשר נוטלים משכנתא מדרגה שניה משעבדים את הנכס לגוף פיננסי נוסף, שנמצא בעדיפות שניה במקרה של אי יכולת לעמוד בהחזרים. כך שאם הדירה תימכר כדי להחזיר את החובות, הגוף שהעניק משכנתא בדרגה שניה יקבל את כספו רק לאחר שהגוף הפיננסי שהעניק משכנתא בדרגה ראשונה יקבל את כספו שלו.

דרגה שניה פירושה אפוא נטילת סיכון גבוה יותר, כי ייתכן והגוף הנמצא בדרגה שניה, בעדיפות שניה, לא יוכל לקבל את מלוא ההחזר. הסיכון הגבוה הוא הסיבה שבעטיה משכנתא זו נושאות ריביות גבוהות יותר בהשוואה למשכנתא מדרגה ראשונה.

משכנתאות מדרגות שניות ניתן לקבל בדרך כלל בחברות אשראי חוץ בנקאיות. כאשר כדי שניתן יהיה למשכן נכס בדרגה שניה, צריך לקבל את הסכמת הגוף הפיננסי הרשום במשכנתא מדרגה הראשונה, כלומר, נדרש לקבל את הסכמת הבנק למשכנתאות.

מתי כדאי לשקול משכנתא בדרגה שנייה?

משכנתא בדרגה שנייה יכולה להיות גם משכנתא לכל מטרה בשעבוד נכס קיים שיש בו משכנתא בבנק וגם לטובת רכישת נכס חדש או יד שניה שנדרשים בהם אחוזי מימון נוספים מעבר למתקבל מהבנק. , כך שניתן לקבל אותה למנעד רחב מאוד של מטרות שונות. למשל:

  • משכנתא מדרגה שניה יכולה לשמש משכנתא לשיפוץ. אם רוצים לשפץ את הבית, להוסיף חדר או מרפסת או לעשות מתיחת פנים לסלון ולמטבח, ניתן לקחת משכנתא נוספת כדי לממש את השיפוץ.
  • ניתן לקחת גם משכנתא נוספת על אותו נכס לצורך איחוד הלוואות. אם נצברו לאורך זמן חובות צרכניות שונות במספר גופים: בכרטיס אשראי, מינוס בבנק, הלוואות נוספות וכו’, הנושאות ריביות גבוהות מאוד, ומרגישים שמאבדים שליטה על כל החובות לגופים השונים, ניתן לקחת משכנתא מדרגה שניה על מנת לפרוס, להפחית את ההחזרים החודשיים ולאחד את כל ההלוואות להלוואה נוחה אחת ומרוכזת. זה מאפשר הבראה פיננסית ומקטין משמעותית את נטל ההחזרים החודשיים החונקים.
  • גם במקרה שרוצים לרכוש דירה להשקעה אפשר לקחת משכנתא מדרגה שניה. כלומר, משקיעים שיש להם דירה ומעוניינים למנף את הדירה שבבעלותם לצורך קניית דירה נוספת יכולים לקחת משכנתא נוספת על המשכנתא הקיימת ועם כספי המימון לרכוש נכס נוסף להשקעה.

בנוסף, ניתן לקבל משכנתא נוספת על אותו הנכס גם למטרות כגון: השקעה בעסק, רכישת נכס בחו”ל, לצאת לחופשה גדולה וארוכה, אם מעוניינים לעזור לילדים לרכוש את הדירה הראשונה שלהם או לעזור במימון לימודים אקדמיים לנכדים וגם אם רוצים לרכוש רכב חדש.

משכנתא מדרגה שניה עם WeCheck

בין אם אתם זקוקים למימון לכיסוי חובות, להשקעות מניבות, לעזרה לילדים או לשיפוץ הבית, אנו ב-WeCheck מעניקים משכנתא בדרגה שניה לכל מטרה.

במקום לקחת משכנתא חדשה לגמרי כדי לממש את התוכנית שלכם, תוכלו לשמור על התנאים הטובים של המשכנתא הקיימת, ובנוסף אליה לקחת משכנתא נוספת על אותו הנכס בדיוק מ-WeCheck ולקבל מימון גבוה מאוד עד כ-85% מערך הנכס שבבעלותכם. שיעור מימון זה הוא מהגבוהים בשוק, ולרוב ניתן לקבל ללא WeCheck עד 70% מערך הנכס.

ניתן לקבל משכנתא בדרגה שניה ב-2 מסלולים אטרקטיביים ב-WeCheck:

◀ במסלול צמוד לפריים, החל מפריים + 4.9%. במסלול זה ההחזר החודשי הוא החל מ-945 ש”ח לכל 100,000 ש”ח הלוואה.
או
◀במסלול בריבית משתנה כל 3 שנים, צמודה למדד, החל מ8.5% ריבית. במסלול זה ההחזר החודשי הוא החל מ-769 ש”ח לכל 100,000 הלוואה.

מסלולים אלו הם גמישים יותר מאלו שניתן לקבל בבנקים למשכנתאות, במידה שאכן מצליחים לקבל משכנתא מדרגה שניה בבנקים. זאת מאחר שהבנקים פועלים תחת תקנות ורגולציה של בנק ישראל המחייבים את הלווים ליטול שליש מסכום המשכנתא הנוספת בריבית קבועה, ובנוסף ובהתאם לכך לא ניתן לקבל יותר משני שליש מסכום המשכנתא במסלול בריבית משתנה.

עוד יתרונות במשכנתא לכל מטרה מדרגה שניה ב-WeCheck

✔ באמצעות משכנתא שניה של WeCheck ניתן לרכוש נכס עם 85% מימון משווי הנכס
כאשר הבנק יכול לתת משכנתא בטווח אחוזי מימון של 50% – 75%, ועם WeCheck
ניתן לקבל משכנתא נוספת בדרגה שניה ובסה”כ להגיע למימון של 85%.
✔ בזכות המשכנתא בדרגה שניה של WeCheck נדרש הון עצמי של 15% בלבד לרכישת
נכס חדש או יד שניה.
✔ ניתן לקבל סכומי כסף גבוהים, החל מ-100,000 ש”ח ועד 1,500,000 ש”ח.
✔ אפשר לפרוס את ההחזרים לתקופה של עד 30 שנים.
✔ יש אפשרות לקבלת גרייס של עד 5 שנים.
✔ תהליך קבלת המשכנתא הוא מהיר מאוד ונערך באופן דיגיטלי, אונליין. יחד עם זאת,
ניתן לשוחח להתייעץ עם נציג אנושי בכל עת.
✔ אנו ב-WeCheck פועלים באישור רשות שוק ההון ובשקיפות מלאה.

רוצים לקבל משכנתא מדרגה שניה?
הקליקו:

קבלו הצעה למשכנתא

יתרונות וחסרונות של משכנתא מדרגה שניה

יתרונות:

  • ניתן לקבל משכנתא מדרגה שניה למגוון רחב של מטרות וצרכים, כפי שראינו.
  • כמו משכנתא מדרגה ראשונה, גם משכנתא מדרגה שניה ניתן לפרוס לתקופות ארוכות של עד כ-30 שנים, תלוי בגיל הלווים.
  • משכנתא מדרגה שניה מאפשרת לנצל בצורה מיטבית בעלות על נכס.
  • אפשר לשמור על התנאים הטובים של המשכנתא הראשונה.
  • יש מגוון מסלולי החזר בגופים חוץ בנקאיים.
  • ברוב הגופים החוץ בנקאיים ניתן להשיג מימון בדרגה שניה של עד כ-70% מערך הנכס, עם WeCheck ניתן להגדיל את שיעורי המימון ולהגיע לעד 85% מימון מערך הנכס.

חסרונות:

  • בדרך כלל הריביות יהיו גבוהות יותר מאלו שניתן להשיג במשכנתא מדרגה ראשונה, וזה בגלל רמת הסיכון.
  • נדרש אישור הבנק שבו נמצאת המשכנתא בדרגה ראשונה.
  • רמת הסיכון לגוף המממן הינה גבוהה יותר ועל כן נדרשות בדיקות ליכולות החזר של הלווים שהלוואה זו אכן נכונה עבורם.

חשוב לזכור ולדעת!

  1. חשוב לקחת משכנתא מדרגה שניה מגופים חוץ בנקאיים הפועלים בשקיפות, העובדים לפי חוק ומפוקחים. כך למשל, אנו ב-WeCheck פועלים תחת האישור, הפיקוח והרגולציה של הרשות הממשלתית – רשות שוק ההון, ביטוח.
  2. חשוב לוודא לפני שנוטלים כל משכנתא או הלוואה נוספות שיש יכולת לעמוד בהחזרים החודשיים של שתי ההלוואות.
  3. לא מומלץ לשפוט את כדאיות המשכנתא מדרגה שניה אך ורק לפי הריבית, מוטב להסתכל על התמונה הכוללת ולשים לב גם להחזרים החודשיים, לתנאי פרעון מוקדם, עמלות נלוות, טיב השירות, אפשרויות גרייס וכו’ לפני שמקבלים החלטה.
  4. סכום ההלוואה שניתן לקבל ייגזר בין היתר מהשווי של הנכס המשועבד כפי שיקבע על ידי שמאי המקרקעין.
  5. שיעורי הריבית נקבעים בחברות חוץ בנקאיות על פי הפרופיל הפיננסי של הלווים, היסטוריית אשראי, כושר עמידה בהתחייבויות פיננסיות קודמות, יציבות תעסוקתית, גובה הסכום של המשכנתא שמבקשים הלווים ורמת הסיכון שנוטל הגוף החוץ בנקאי.
  6. משכנתא מדרגה שניה ניתן לקחת לטווח ארוך של עד 30 שנה.
תמונה של רמי רונן מנכ"ל ומייסד WeCheck

רמי רונן מנכ"ל ומייסד WeCheck

רמי רונן, המנכ"ל והמייסד של חברת WeCheck, חברת הפינטק, הנמצאת בבעלות משותפת של אסנת ורמי רונן ושל חברת האשראי ישראכרט ויד 2.

אולי יעניין אותך גם:

גרירת משכנתא

משכנתא לשיפוץ

משכנתא לשיפוץ תאפשר לשנות, להתאים, להרחיב את הבית

תנאים לקבלת משכנתא