הגדלת משכנתא קיימת

הגדלת משכנתא קיימת יכולה לשמש מקור נוסף לכספים והיא מאפשרת למנף את הנכס הקיים ובד"כ זו תהיה אפשרות מאוד אטרקטיבית גם במצב שיש פתרונות מימון או אשראי אחרים. כן, קראתם נכון, גם אם יש לכם כבר משכנתא כעת שאתם מחזירים אותה בכל חודש על נכס מסוים, תוכלו להגדיל אותה עוד יותר ולשעבד בדיוק את אותו הנכס.

כאשר בכסף שתקבלו תוכלו להשתמש למגוון רחב מאוד של מטרות: לצורך איחוד חובות, שיפור דיור, רכישת נכס להשקעה, טיפולים רפואי, עזרה לילדים , רכישת נדל”ן בחו”ל , השקעה בעסק ועוד.

הגדלת משכנתא אפשרית באמצעות:

  1. הגדלת משכנתא בבנק: ניתן להגדיל את המשכנתא דרך הבנק שבו כבר יש משכנתא וזאת בתנאי שההגדלה תואמת את אחוזי המימון שהבנק יכול לתת, וכמובן שהבנק בוחן את נתוני הלקוח ורק לאחר מכן מאשר את הגדלת המשכנתא.
  2. משכנתא מדרגה שניה: משכנתא נוספת על אותו הנכס ניתן לקבל דרך גופים פיננסיים חוץ בנקאיים. במקרה כזה זה נקרא: משכנתא מדרגה שניה, כי בנוסף לבנק הראשון שבו ניטלה המשכנתא המקורית, יש גוף נוסף שהנכס משועבד לו, בדרגה שניה. גוף זה הוא שני בסדר העדיפויות במקרה שבו יתקל הלווה בבעיה להחזיר את המשכנתא, ויהיה צורך לממש את הנכס כדי להחזיר חובות.

מה הם התנאים להגדלת משכנתא?

התשובה לשאלה מה הם התנאים להגדלת משכנתא קיימת תלויה במידה רבה בגוף ממנו לווים את הכסף.

כדי להגדיל משכנתא קיימת בבנקים, הכפופים לרגולציית בנק ישראל, יתרת המשכנתא הקיימת צריכה להיות מתחת ל-50% מערך הנכס בזמן הגשת הבקשה וגובה התוספת + המשכנתא הקיימת לא יכולים לעבור את ה- ה-50%.

כלומר, אם ברשותכם נכס ששוויו הוא 2 מיליון ש”ח, ויתרת המשכנתא היא 1,000,000, לא תוכלו לקבל משכנתא נוספת מהבנק.

יחד עם זאת, בגופים חוץ בנקאיים כמו אצלנו ב-WeCheck, הכפופים לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, כן תוכלו להגדיל את המשכנתא בעוד כ-35% ולהגיע בסה”כ למימון של עד 85% משווי הנכס.

כלומר, במקרה של נכס ששוויו 2 מיליון שקלים ויתרת המשכנתא היא 1,000,000, ניתן לקבל מאיתנו ב-WeCheck סכום של עד 700,000 ₪, בנוסף למשכנתא הקיימת.

תהליך הגשת המשכנתא

תהליך הגשת הבקשה להגדלת משכנתא ב-wecheck הוא דיגיטלי ותשובה עקרונית מתקבלת לאחר מספר דקות בלבד.

לאחר קבלת האישור העקרוני יש תהליך הדומה לתהליך ביצוע המשכנתא הבנקאית:

  • הגשת מסמכים כמו: תלושי משכורת לשכירים/שומות מס אחרונות לעצמאים, הלוואות נוספות, הכנסות נוספות (קצבאות, למשל).
  • הוכחת יכולת החזר – יש להוכיח כי ניתן לעמוד בהחזר חודשי של כ- 40% מההכנסה של הלווים.
  • תדפיסי בנק מהשלושה החודשים האחרונים.
  • תעודת זהות וספחים.
  • הערכת שמאי – יש לבצע שמאות מרשימת השמאים של חברת Wecheck, במידה ויש הערכה מהשנה האחרונה של שמאי העובד עם הבנקים ניתן לקבל את השמאות בתנאי שהיא מופנית לחברה.
  • ביצוע תהליך בטחונות לשעבוד הנכס.
  • בביצוע המשכנתא יש לבצע תהליך של שיעבוד הנכס, התהליך מותאם לאופי העסקה ומאפייני הנכס, זמן הביצוע הממוצע הוא בדרך כלל בטווח זמנים של 14 עד 30 ימים.

קבלו הצעה למשכנתא

לאילו מטרות ניתן להגדיל משכנתא קיימת?

משכנתאות, המזוהות כל כך עם מימון של נכסים, מזמן התעלו על תפקידן המסורתי והפכו לכלי אסטרטגי יעיל למימוש של מגוון שאיפות, חלומות וגם צרכים. כיום ניתן להגדיל משכנתא קיימת לרפרטואר רחב מאוד מטרות, ביניהם ניתן למנות את הבאות:

שיפוץ הבית – ניתן לנצל את ההון מהגדלת משכנתא לצורך רענון מרחב המגורים. בעלי בתים המעוניינים לשפץ, להרחיב, להגדיל, לשפר, לעדכן ולייפות את ביתם יכולים לעשות כן בכספי המשכנתא, כאשר השיפוץ גם מגדיל את ערך הבית וגם משפר את איכות החיים.

טיפול רפואי – העלויות של טיפולים רפואיים שאינם מסובסדים בשירות הבריאות הציבוריים, הצורך לקבל טיפול רפואי מציל חיים דחוף או לטוס לחו”ל כדי לזכות לטיפול רפואי שאינו זמין בארץ – עלולים לעלות ביוקר ולהציב אתגר פיננסי למשפחות רבות. במקרה כזה הגדלת משכנתא יכולה לשמש חבל הצלה, המספקת גישה לכספים נזילים הנחוצים לטיפולים הרפואיים, לתרופות ו/או לניתוחים שנמצאים מחוץ להישג היד הכלכלית.

שיפור דיור – ניתן להגדיל את המשכנתא הקיימת גם לצורך מעבר לדירה גדולה ומרווחת יותר או לדירה יוקרתית יותר. כלומר: מוכרים את הדירה הקיימת וקונים דירה חדשה ומשופרת יותר כדי לשדרג את איכות החיים. זה נפוץ במיוחד כאשר מגדילים את המשפחה וצריך עוד חדרים לילדים, או כאשר הילדים גדלים וכבר לא ניתן לשכנם באותו החדר. במקרה כזה למעשה גוררים את המשכנתא לנכס החדש.

איחוד חובות איחוד הלוואות הוא מטרה נוספת שבעטיה ניתן להגדיל את המשכנתא. באמצעות המשכנתא ניתן לאחד חובות אשראי והלוואות צרכניות ולהוריד את הנטל הנלווה להחזרתן. לאיחוד יכולים להיות כמה יתרונות: הוא מקטין את ההתחייבות החודשית במעל ל- 50% עבור ההלוואות שאינן המשכנתא ומשפר את התזרים החודשי. בנוסף, הוא מקל על הלחץ הפסיכולוגי הקשור לחובות ומגדיל את ההכנסה החודשית הפנויה. כמו כן, האיחוד יוצר סדר בכאוס. במקום להיות חייבים למספר רב של גופים עוברים לכתובת אחת, יחידה ומרוכזת. זה מפשט את ההתחייבויות הפיננסיות ומספק יותר בהירות.

עזרה למשפחה – מטרה שכיחה נוספת להגדלת משכנתא קיימת היא תמיכה בילדים, בנכדים ובקרובי משפחה. אם כדי לעזור לרכוש השכלה גבוהה, אם כדי לעזור ברכישת הבית הראשון ואם כדי לסייע בחתונה. הורים, סבתות וסבים רבים מגדילים משכנתאות כדי לעזור לדורות הצעירים להתמודד עם אתגרי החיים.

יתרונות להגדלת משכנתא קיימת

יש כמה יתרונות להגדלת משכנתא, ביניהם:

  • הגדלת הון באמצעות מינוף של נכס קיים.
  • לרוב, משכנתאות נושאות ריביות נמוכות יותר מהריביות הנלוות להלוואות.
  • פריסת החזרים נוחה – ניתן לפרוס גם בבנקים וגם בגופים חוץ בנקאיים כמונו ב-WeCheck לתקופה של עד 30 שנים וכתוצאה מכך להגיע להחזר חודשי נמוך.
  • ניתן לקבל בתמורה לשעבוד הנכס סכומי כסף גבוהים, החל מ-₪100,000 – ₪1,500,000.

יתרונות הגדלת משכנתא ב-WeCheck:

  • אנו ב-WeCheck מאפשרים ללקוחותינו ליהנות מתקופת גרייס של עד 5 שנים.
  • אצלנו ניתן לפרוע את המשכנתא מוקדם, ללא קנסות לאחר שנתיים מיום קבלת המשכנתא. בבנקים, ברוב המסלולים פרעון מוקדם כרוך בתשלום קנסות.
  • בבנקים ניתן להגדיל משכנתא רק אם יתרת המשכנתא הקיימת היא מתחת ל-50%, אצלנו ב-WeCheck ניתן לקבל משכנתא ללא תלות ביתרת המשכנתא הקיימת ועד 35% יותר מהבנקים ולהגיע להשלמת אחוז מימון של 85%.
  • ב-WeCheck אנו מציעים מסלול משכנתא בתשלום חודשי מופחת, בו ניתן לקבל הקלה משמעותית בהחזרים החודשיים למשך תקופה של שנתיים!!!
  • תהליך הגדלת המשכנתא אצלנו הוא מהיר יותר, קצר ודיגיטלי.
  • נהנים משירות רישום שיעבוד הנכס באמצעות אנשי מקצוע המתמחים בכך, כאשר השרות אינו עולה ללקוח כסף, הוא כלול בדמי פתיחת תיק.

למה אתם מחכים?

קבלו הצעה למשכנתא

חסרונות הגדלת משכנתא

משכנתא היא אמנם סוג של הלוואה הניתנת בתנאים משופרים, אבל יש להחזיר אותה וחשוב שהיא לא תכרסם באיכות החיים. כמו כן, אי עמידה בהחזרי המשכנתא מסכנת את הבעלות על הנכס.

משכנתא זוהי הלוואה הנלקחת לתקופות ארוכות ולמשך שנים, היא נושאת ריביות, כך שחשוב לזכור שמחזירים לגוף הפיננסי סכום שהוא גבוה מזה שלוקחים, לכן אין להקל ראש ויש לחשוב היטב האם כדאי להגדיל את המשכנתא הקיימת או לא.

אסנת רונן נשיאה ומייסדת WeCheck

אסנת רונן נשיאה ומייסדת WeCheck

אסנת רונן, נשיאת חברת WeCheck, חברת הפינטק, הנמצאת בבעלות משותפת של רמי ואסנת רונן ושל חברת האשראי ישראכרט ויד 2.

אולי יעניין אותך גם:

דירה להשקעה

דירה להשקעה היא השקעה פיננסית משמעותית ומבין אפיקי ההשקעה הזמינים היום

משכנתא על נכס קיים

אז מי זכאי לקבל משכנתא על נכס שברשותו? כמה אחוזי מימון?

הלוואה כנגד נכס

איך לוקחים? וכמה מקבלים? הלוואה כנגד נכס מעניקה הזדמנות למנף נכס קיים למגוון רחב של מטרות